Brands

B

Bellinger sigter efter at ramme et budskab, efterlade et indtryk, få dig til at føle… noget. Glæde, lykke, passion, flegmatisk…? Bellinger er fuldt fokuseret på innovation.
De designer og skaber innovative stel, tilført en smule nyt og unikt – de forsøger at gå derhen, hvor ingen andre har været før.
Bellinger henvender sig til både damer og herre og til alle aldersgrupper. Der er fælles fokus på farverigt varierende liv med rejser og oplevelser.

F

FACE A FACE er designet i Paris og inspireret af createur, Pascal Jaulent. Hver FACE A FACE model, er et unikt stykke kunst.
Langt fra standardiseret mode trækker hver serie sin inspiration fra moderne kunst, arkitektur og moderne design.
FACE A FACE spiller med volumen, former, materialer og teksturer. FACE A FACE briller er fransk design i hver detalje, lavet med en separat kollektion til mænd og en til kvinder.

 

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.
FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.
”Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.”

I

Siden 1987 har Inface leveret simple, urbane og fashionable designs til brille- og solbrillestel.
”Inface er det perfekte tilbehør, som supplerer dit udseende” Inface sikre dig et godt design af høj værdi. Det kan være svært at modstå de nye kollektioner, med nye fortolkninger af klassiske figurer og farver til både damer og herrer.

J

Julbo er et fransk firma med en lang historie indenfor brilleindustrien. Julbo har produceret briller siden 1888 i Jurabjergene (som ligger i den nordlige del af Alperne på grænsen mellem Schweiz og Frankrig). I 1950’erne var specialiserede Julbo sig i briller med metalstel til bjergbestigning. Brillerne havde en høj beskyttelse, så øjnene var godt beskyttet mod de vejrlig man kan møde på et bjerg. I dag har Julbo en ultra moderne produktion, hvor der forskes meget i deres linser, og deres utrolige solbeskyttelse bæres af sportsfolk og atleter verden over.

K

Essensen for Kilsgaard Eyewear, er at være ærlig overfor simplicitet og elegance. Det er den danske arv der løber i årene; ”Less is always more” – undtagen når vi taler om lidenskab!
Kilsgaard Eyewear følger ikke tendenser og dogmer, for at være hip eller moderigtige, men forbliver forankret i simpelt og elegant design, som aldrig går af mode.

o”Stel af høj kvalitet til dem, som værdsætter design og de små detaljer som gør forskellen. Stellet til dem der nyder at udtrykke deres personlighed.
KunoQvist blev født ud af en lidenskab for briller og et ønske om at være anderledes. Målet har aldrig været at skabe et mærke for alle. Siden den første kollektion blev lanceret i 2005 har der konsekvent været arbejdet med et klassisk skandinavisk design og kombineret med spændende detaljer og et bevidst farvevalg.
KunoQvist skaber stel med farve. Med hver ny kollektion kommer et nyt farveskema. Derfor ændres farvepaletten med tiden.”

KunoQvist Young er en farverig kollektion med form og en nytænkning der er forenet på en stilfuld måde. Kollektionen er briller af karakter til både piger og drenge. KunoQvist Young er som navnet antyder, en junior kollektion med stel af høj kvalitet. Dens sammensætning af former og farver er omhyggeligt sammensat for at imødekomme kravene til den moderne og fashionable ungdom. Kollektionen har være rigtig godt modtaget siden starten af 2007.

M

“Maui Jim er solbriller i særklasse

Maui Jim blev startet i 1980 og er nu en amerikansk baseret producent af solbriller, der holder til i byen Peoria i Illinois og sælges og markedsføres i hele verden. Firmaet blev grundlagt som et meget lille firma på et hotel på Hawaii, men ekspanderede kraftigt, og bliver opkøbt af RLI Vision, der fastholdt både visionen og produktkvaliteten. Navnet “”Maui Jim”” stammer fra navnet på en papegøje, der tilhører en af grundlæggerne. Den fungerer stadig som virksomhedens maskot og logo.

Kendetegnende for Maui Jim er UV beskyttelsen, den effektive polarisering og måden at fremhæve kontraster på. Det er alt sammen egenskaber, der kan tilskrives oprindelsen på en stillehavsø. Her var fyldt med surfere og solelskere, så markedet var stort og Maui Jim lykkedes virkelig med at skabe solbriller med glas, der kunne opfylde alle de krav en surfer kunne stille til et par solbriller.

I dag fås Maui Jim i et utal af smarte og funktionelle stel med en lang række overflader og farver, med hver deres særlige fordele og egenskaber. Langt de fleste Maui Jim briller fremstilles med styrke præcist efter synsprøvens resultater, så med Maui Jim får man den perfekte brille, der passer både til ens syn og ens behov. I 1999 kom Maui Jim på Forbes Magazines liste over 110 ting, der er hver en penny værd.

Solbriller i særklasse
– PolarizedPlus2 glas, fjerner 99,9% af det blændende lys
– Blokerer 100% for skadeligt UV-lys
– Farveforbedrene glas, øger kontrasten og farverne
– Blokerer for generende reflekser fra bagsiden af solglasset
– Vand og smuds afvisende overflade
– Optiske glas, sikre dig et helt klart syn uden forvrængninger QA”

N

“NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex.
Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former. “

O

“Oakley er historien om en ambitiøs mand på 25 år ved navn James ”Jim” Jannard, der i 1975 opbyggede en anerkendt virksomhed. Det eneste han havde, var en idé og $300, en hund og en garage. I dag er Oakley en af de største indenfor solbriller og i særdeleshed sportsbriller. Oakley er opkaldt efter hans hund, den engelske setter, Oakley Anny.

I begyndelsen lavede Jim briller til motocross sporten, kort efter begyndte han også på skibriller. I 1983 kørte han en tur fra San Diego til LA, hvor han under hele turen havde solen i øjnene. Hér fik han ideen til at mikse skibrillen med beskyttelsesbriller og ideen til solbriller var født. Der gik mere end et år med at udvikle designet og Oakleys første solbrille, “”Factory Pilot Eyeshades””, blev lanceret i 1984.

Igennem tiden har Oakley været en af de foretrukne mærker i flere sportsgrene. Dog har cykelsport og skisport været de to sportsgrene, hvor udøverne har foretrukket Oakley solbriller og goggles. Og det er der en speciel grund til – Oakleys komfort. Ikke kun sportsfolk har taget Oakley til sig, også den Amerikanske hær er særdeles glade for Oakley og de har derfor Oakley solbriller som standart udstyr.

Oakley er også kendt for sine innovative linseteknologier, herunder PRIZMTM, som er en linseteknologi der ved at finjusterer de individuelle bølgelængder af farver giver et fuldstændigt utroligt synsfelt, hvor kontrasterne fremstår skarpe og tydelige.

Oakley er indehaver af mere end 850 patenter.”

OPO Kid fokuserer på de mindre børn. Målgruppen er; småbørn til 8 år – afhængig af størrelse. Stellene er trendy og med fokus på pasform og komfort.

P

Prego solbriller er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille.
Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas.
Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med “stop- hængsel”, så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.

ProDesign har en moderne, skandinavisk tilgang til design. Med fokus på enkelhed og funktionalitet indlejret i levende farver, er hver model designet til perfektion.
ProDesign skaber sine designs ved hjælp af ægte portrætter og dermed har brillestel og solbriller en ansigtspasning uden sidestykke, der vil supplere din personlige stil med maksimal komfort.
Missionen er at skabe innovativt brille design ved at genoverveje form og funktion ”vi er Eyewear Architects”.

R

“Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb.

Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller.

I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer.

Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som ‘Anti-Glare’, havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold.

Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider.

I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig. “

“Rodenstock har været ‘synets pioner siden 1877’.
Som producent af brilleglas og brillestel, ser de på synet i alle dets enkeltheder og har udviklet mesterværker af præcision i funktion, materiale og design i næsten 140 år.
Kun Rodenstock fremstiller både brilleglas og brillestel. Det giver åbenlyse fordele: En individuelt afstemt kombination af et perfekt design og premium-materialer. En sammensmeltning af erfaring og innovation, af tidløse moderne former og en rigtig god funktionalitet. “

S

“Silhuet – Ikonisk Briller lavet i Østrig – Siden 1964.
Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouettebriller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen.
I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien – med håndværk og vægt på manuelt arbejde – det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.”

Sky Eyewear er et dansk brand, som er designet af danske designere i Danmark. Sky Eyewear har to linjer i deres portfolio: SkyVintage og SkyLight.
SkyVintage er skabt med inspiration fra 70’ernes brillemode og tilført nutidig elegance ved kritisk materialevalg og nøje udvælgelse af farvekombinationer. Kollektionen omfatter moderigtige stel til både damer og herrer i alle aldre.
SkyLight er en serie af super lette stel, som fås i mange flotte farver og kombinationer. Kollektionen henvender sig både til damer og herrer.
Ud over SkyVintage og SkyLight har Sky Eyewear også et omfattende solbrille sortiment.

T

“Thomsen Eyewear-mærket blev grundlagt af Morten Thomsen, der har mere end ti års erfaring indenfor detailhandel, engros og design indenfor brillebranchen.
Med rødder i dansk og skandinavisk designtradition værdsætter Morten Thomsen godt håndværk og er inspireret af form, funktionalitet, æstetik og enkelhed.
“”Vi kombinerer klassiske stilarter med fortolkninger af det moderne look for at skabe udtryksfulde stel med rene og enkle linjer.”” – Morten Thomsen.
Kernen i Thomsen Eyewear består af fem dimensioner, som udformningen af hvert stel skal tilfredsstille:
Høj Kvalitet
Komfortabel at bære
Lette og kraftige
Farve karakter
Unikt design”

V

Volte Faces grundlægger og tidligere kreativ direktør, Fabienne Coudray-Meisel, havde en smag for smukke ting. Hun bragte sin ivrige personlige indsigt i den elegante og lidt nysgerrige verden af high-end briller. Hendes minde æres i de oprindelige kollektioner, standout design og materialeparering, hvilket afspejler en subtil følelse af luksus. Fabienne Coudray-Meisels ideer om udsøgte detaljer, skulpturelle former, sublime materiale og delikate farveskemaer sætter Volte Face i en liga for sig.

W

cWeSC er et premium streetwear mærke, der er født i Stockholms gader, og tilbyder innovative og moderne tøj og tilbehør til den intellektuelle slacker (dagdriver), der søger at udtrykke originalitet i en verden af ensartet tænkning. Brillekollektionen afspejler dette, i klassiske men moderne modeller med et ungt publikum i tankerne. Få farver, ikke for meget design på hver model, men gennemarbejdet og godt tilpasset de nuværende modetrends.

WOOW er designet af FACE A FACE holdet og lavet til de unge og dristige. Udtryk i solbriller og optiske stel er altid forbløffende, aldrig diskret.
Med WOW har du lov til at være sjov og fuld af liv. Nyd det gode humør og bliv begunstiget med en cool kombination af London beat og Paris mode.